16 Mart 2016 Çarşamba

TERÖR VE BOMBA FOBİSİ

       TERÖR VE BOMBA FOBİSİ



        Günaydın demek adettir .. Pazartesiyi atlatmış salıya gelmiş bulunmaktayız, saat şuan tam olarak 9:35 i göstermekte ... Uykudan uyanmam epey sancılı olmaya başladı nedense  son zamanlar da , uyku aşıgı biri olmasam da  yataktan kalkmam ölümle eş anlama gelir oldu... Bugun de bu kabir azabı ile uyandım... Uyanmam ellerimi yüzümü yıkamam , giyinmem hatta tuvalette kitap okumam toplam 13 dakika kadar sürmüştü... Kendimle yarışır gibiydim..


        Evden çıkmıştım sonunda... Önce metroya sonra finükülere en  sonunda da tramvaya binip , acılar diyarı iş yerime varabilmeyi ümit ediyordum... Son dönemlerde ki bomba gündemi herkes gibi beni de korkutmuş olacak ki.. metroya inerken binerken işkillenip durmama sebep oldu...


       Korku dolu gözlerin arasında akbili mi basmış metroya inmeye başlamıştım bile... O anda kendimi korkusuz superman hissetmem kaçınılmazdı, nitekim superman edasıyla koca sırt çantam ve iri bedenim ile birlikte kontrol edilmeden metro alanına doğru agır ama içten korkmalı bir şekilde salındım... Tam metro alanına indim ki...O da ne ! Sakallı ,montu şişkin bir adam gözüme ilişti... "Nedir lan bu, ne ayaksın sen, senin amuaaa...." gibi iç ses konuşmalarının sonunda başladım güvenlik görevlisi aramaya...Uzun çok uzun aramalrın sonun da bulmuştum güvenliği... Gerekli insanı hareketi yapıp durumu arz ettim kendilerine... Artık bende bir müfettiş gadgetıım... Güvenlik; korkusuz ve seri adımlarla adamın yanına varmıştı... bense biraz köşeden onları izleyip durum gözlem ve incelemesi yapıyordum kendimce.. Sonucunda adam gayet temiz ve mülayim çıktı... üstüne haklı oldugumuzu kat kat giyindiği için bu şekilde göründüğünü söyledi...  İçten bir adammış, bağırıp çağırmak yerine haklısınız bende olsam şüphelenirdim  deyip büyüklüğünü kanıtladı...

      Evet... Artık güvendeydik, metro gelmiş ve kazasız belasız  binmiştik... Bir iki aktarmadan sonra tramvaya varmıştım...

      Tüh amıooana oda ne  tramvay doluydu oturacak bir tane yer yoktu...  "Şansıma sıçayım" deyip bir sonrakini beklemeye koyuldum...Neyse ki boş gelen tramvayda en güzel yeri seçip oturdum... Huzur yüzümden okunuyordu adeta... Elimde karikatür dergim , kafamda şapkam , bir elimde ise bol kafeinli kahvem... Daha ne olacak lan... Ama buda uzun sürmedi huzur fazla gelmişti Anthony Gorala...

      İki durak sonra yanıma yine cübbeli sakallı dede amca arası bir bey oturdu... Allah'ım kafayı yücem tip değişik... Dudakları dua eder gibi kıpırdıyor, ellerini ise bir garip şekle sokuyor..." Ne oluyor hacı senin olayın ne elinde mekanizma mı var bomba patlatacan  da öncesinde duamı ediyorsun" şeklinde başladım içimde istişare yapmaya...
      Korku basmıştı bir kere... Ellerim dahil götümden ter akıtıyordum 4 derecelik havada.. Ne yapacaktım lan... Bombayı patlatsa adamın yanındayım, burnumu bile 58 e böler bu ibne  diye düşünmekten yol gözümde büyüdü... Ama artık bir şeyler yapmalıydım.. aklıma bir fikir gelmişti... Biraz düşünüp harekete geçtim... Karaköy duragına gelmeden biraz önce kalkmak ister gibi yapıp adamın üzerine düşecektim.. Böylelikle adamın ellerini ve belini kontrol edebilecektim...                            Dediğim gibi oldu ve düştüm adamın üzerine, tam bir corc kluneydim (o kadar yakışıklı olmasam da ) müthiş oynuyordum... Planım tıkır tıkır işliyordu... Lakin bu kadar paniğe Adam temiz çıkmış üstüne üstlük üzerime titreyip evladım bir yerine bir şey oldu mu benim yüzümden mi düştün diye diye tam bir pofidik dede profili çizdi... Utandım , Sıkıldım... Tramvaydan da inmiş İş yerime gelmiştim...

      Oturup düşündüm.. Ülke ve bireyler olarak ne duruma geldiğimizi.. Bugun etrafımızda ki insanlara bombacı, katil, tecavüzcü damgası vurmaya başladığımızı düşündüm... Terörle ve tecavüzle yaşamayı öğrenmeliyiz diyen devlet büyükleriyle mi yaşamayı öğrenmek zor yoksa gerçekten terörle ve tecavüzle mi ...

       Belki de birbirleriyle bağlantılı iki konudan bahsediyoruz dur .. olamaz mı ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder